ZAPRASZAMY NA DZIEŃ OTWARTE 18 KWIETNIA 2024 OD 10.00 DO 16.00
Projekt „Rynek pracy otwarty na młodych techników” to szansa dla szkoły na adaptację pomieszczeń na potrzeby specjalistycznych pracowni zawodowych, w których uczniowie, kształcący się na kierunkach technik weterynarii oraz technik żywności i usług gastronomicznych, mogą zdobywać wiedzę i umiejętności. W budynku dawnej „lecznicy” powstaje laboratorium diagnostyczno – weterynaryjne, a nowo wyremontowana pracownia gastronomiczna została wzbogacona o bar w „nowej odsłonie”. Kwota, jaką do tej pory wydano na ten cel, to około 179 535zł. Łącznie na doposażenie bazy dydaktycznej szkoły w sprzęt specjalistyczny, sprzęt TIK, meble do pracowni, pomoce dydaktyczne i surowce do prowadzenia zajęć szkoła wyda jeszcze ponad 618 700zł.
Podniesienie jakości kształcenia poprzez wzbogacenie bazy dydaktycznej to niejedyny wymierny efekt realizacji projektu.
Oferta edukacyjna dla uczniów WETY:
Pracodawcy: Gabinet Weterynaryjny "Anima" w Nowogrodzie, Lecznica Małych Zwierząt - lek. wet. Wojciech Karpiński w Łomży, „OAZA” - Prywatna Lecznica Dużych i Małych Zwierząt w Łomży, Zakład Piekarniczo - Cukierniczy s.c. Kazimierz, Jarosławi Joanna Śledziewscy w Piątnicy, Restauracja „RETRO” w Łomży
Wszystkie wymienione formy wsparcia są bezpłatne dla uczniów. Dodatkowo uczniowie na zajęciach kulinarnych przygotowują sobie posiłki z zakupionych w ramach projektu surowców, a na pozostałych zajęciach otrzymują zestawy wyżywienia: kanapkę, owoc i napój.
Zachęcamy do korzystania z oferty edukacyjnej projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Rynek pracy otwarty na młodych techników”
Interesujące zajęcia projektowe, konferencje oraz szkolenia nauczycieli w ramach spotkań kształceniowych odbyły się w pierwszym kwartale 2020 r. w ramach realizacji projektu „Rynek pracy otwarty na młodych techników”.
Młodzież, kształcąca się na kierunkach technik weterynarii oraz technik żywienia i usług gastronomicznych, mogła zdobywać nowe wiadomości i umiejętności, dzięki udziałowi w projektowych zajęciach.
W styczniu, lutym i marcu realizowano poniższe zadania projektowe:
Weterynaryjna diagnostyka laboratoryjna.
Wiedza i praktyka w nowoczesnej hodowli zwierząt.
Zajęcia z groomingu.
Produkcja potraw i zdrowej żywności oraz ocena sensoryczna.
Nowoczesne technologie kulinarne.
Kuchnia dietetyczne.
Zajęcia z carvingu.
Obsługa gości podczas bankietów i cateringu.
Doradztwo zawodowe - w styczniu zrealizowano blok I „ POCZUĆ SIĘ JAK STUDENT”,
w lutym i marcu 2020 realizowano blok II „ REKINY BIZNESU” .
W marcu wszyscy uczniowie z klas czwartych odbyli konsultacje indywidualne z zakresu
PLANOWANIA KARIERY ZAWODOWEJ.
Poza tym młodzież miała możliwość uczestniczenia w zajęciach rozwijających uzdolnienia z języków obcych :
"Zajęcia rozwijające uzdolnienia z języka obcego zawodowego TELC".
"Zajęcia rozwijające uzdolnienia z języka obcego zawodowego język angielski".
"Zajęcia rozwijające uzdolnienia z języka obcego zawodowego język niemiecki".
Młodzież uczestniczyła także w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych z przedmiotów ogólnokształcących - chemii, biologii, matematyki.
Nauczyciele brali udział w spotkaniach „Sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów zawodowych".
W ramach projektu odbyło się także sympozjum naukowe, w czasie którego prelegenci odpowiedzieli na pytania: Jakie jest znaczenie inspekcji weterynaryjnej w zwalczaniu chorób zakaźnych ? Jaką rolę odgrywają technicy weterynarii we wspomaganiu działań związanych z pracą Służby Leśnej i inspekcji weterynaryjnej? Jakie są zadania lekarzy i techników w zwalczaniu ASF ?
Celem projektu jest poprawa jakości i atrakcyjności kształcenia na kierunkach: technik żywienia i usług gastronomicznych i technik weterynarii w ZSW i O Nr7 w Łomży przez wprowadzenie różnorodnych form zajęć pozalekcyjnych dla 183 uczniów (119 dziewcząt, 64 chłopców), a także podniesienie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach EFS.